Øverst på siden
Tore Wethal fra Herstua Grus står foran en oransje Hitachi ZW310 hjullaster levert av Nasta.

Sundet Transport & Graving AS med ny maskin som er lett gjenkjennelig!

Ny korthekker på plass hos entreprenøren i Vestfold – og et av de første prosjektene er litt av et blikkfang! 

Maskindekoren du kjenner igjen 

Under Dyrskun i 2015 var det en maskin på stand hos oss i Nasta som fikk litt ekstra oppmerksomhet. Det var maskinen til maskinfører Ken Øyvind, en Hitachi ZX225USRLC-5 maskin. Grunnen til at denne ble ekstra godt lagt merke til var den flotte dekoren på loddet. Og det var ikke siste gang maskinentreprenøren dekorerte opp sine nye investeringer. Ken Øyvind har nå nemlig en ny ZX225. Denne gang, en serie 7 maskin, men fortsatt med stor dekor på loddet.

«Nei, jeg føler jo liksom at det er en type blikkfang. Og da ser man tydelig navn og reklamen, samt at man kanskje også tenker at her er ting på stell» smiler daglig leder Svein Åge Sundet, før han legger til: «Og så er jo Ken Øyvind også utrolig nøye. Da er det jo moro å gjøre slikt når folk tar godt vare på tingene».

Mange år med Hitachi

Sundet Transport & Graving As holder til i Kvelde i Vestfold. Med sine 4 ansatte har de lang fartstid i bransjen. «Vi startet opp i 1989 og siden det har vi drevet med store og så jobber i Vestfold og Telemark. Med unntak av noen prosjekter i Oslo området, har vi ellers vært heldig å ha mange jobber i nærområdet. Vi har hatt nok å gjøre hele tiden egentlig, så sånn sett så går det bra. Vi har mange små kunder, og noen store»smiler Sundet fornøyd. «Leverer man et godt produkt – og er ryddig og ærlige - og kunne se kundene i øyne dagen derpå, så går det som regel godt».

Den første Hitachi maskinen kom cirka i 1990. De var en 88-modell, en EX200. Og etter det er det kommet flere oransje maskiner inn i parken. « Dere er i nærheten, det er en telefon så er dere på plassen. Så det er veldig ryddig. Så er maskinene veldig driftssikre da. De er det. Det har vært lite tull på disse. Det er jo Nils Arve som vi har med å gjøre på salg og han er veldig allright. Han stiller alltid opp og hjelper dersom det er noe. Det er liksom en trygghet for oss da» nikker Svein Åge.

Smidig korthekker

Maskinentreprenøren har flere maskiner enn ansatte, men likevel er det faste maskinførere på de store maskinene. Den nye ZX225USRLC-7 maskinen er det Ken Øyvind som er sjefen over. Maskinføreren gikk da fra en serie 5 til serie 7 og har merket stor forskjell på de to maskinene etter omtrent 1000 timer bak spakene på den nye maskinen: «Det har jo skjedd en del mellom de to seriene. Jeg er veldig fornøyd ja, og det har vært veldig lite tull med dem begge egentlig» nikker Ken Øyvind.

Dette er den tredje ZX225-maskinen i parken hos entreprenøren. I tillegg har de en 5- og en 8-tonner fra Nasta. Derfor lurer vi jo litt på hvorfor nettopp denne maskinmodellen er blitt så populær i Kvelde?: «Ja, si det. Hvorfor 225? Det er vel først og fremst fordi de er smidige og hendige. De er kjekke ved trange plasser, samtidig som man da har lang rekkevidde og god løftekapasitet. Så vi har vel funnet ut at dette er en grei størrelse –  og så er den jo oransje ikke minst da» avslutter Sundet med et stort smil. 
Se video om kundeopplevelsen
Lurer du på hvorfor du burde velge anleggsmaskiner fra Nasta? Da vil vi anbefale deg å lese litt eller se filmene om hva våre kunder sier om våre produkter og deres opplevelse av å være kunde hos Nasta.
Tore Wethal fra Herstua Grus står foran en oransje Hitachi ZW310 hjullaster levert av Nasta.

«Maskinene veldig driftssikre da. De er det. Det har vært lite tull på disse.»

Svein Åge Sundet, daglig leder
Sundet Transport & Graving AS

Sundet Transport & Graving AS med ny maskin som er lett gjenkjennelig!

Ny korthekker på plass hos entreprenøren i Vestfold – og et av de første prosjektene er litt av et blikkfang! 

Maskindekoren du kjenner igjen 

Under Dyrskun i 2015 var det en maskin på stand hos oss i Nasta som fikk litt ekstra oppmerksomhet. Det var maskinen til maskinfører Ken Øyvind, en Hitachi ZX225USRLC-5 maskin. Grunnen til at denne ble ekstra godt lagt merke til var den flotte dekoren på loddet. Og det var ikke siste gang maskinentreprenøren dekorerte opp sine nye investeringer. Ken Øyvind har nå nemlig en ny ZX225. Denne gang, en serie 7 maskin, men fortsatt med stor dekor på loddet.

«Nei, jeg føler jo liksom at det er en type blikkfang. Og da ser man tydelig navn og reklamen, samt at man kanskje også tenker at her er ting på stell» smiler daglig leder Svein Åge Sundet, før han legger til: «Og så er jo Ken Øyvind også utrolig nøye. Da er det jo moro å gjøre slikt når folk tar godt vare på tingene».

Mange år med Hitachi

Sundet Transport & Graving As holder til i Kvelde i Vestfold. Med sine 4 ansatte har de lang fartstid i bransjen. «Vi startet opp i 1989 og siden det har vi drevet med store og så jobber i Vestfold og Telemark. Med unntak av noen prosjekter i Oslo området, har vi ellers vært heldig å ha mange jobber i nærområdet. Vi har hatt nok å gjøre hele tiden egentlig, så sånn sett så går det bra. Vi har mange små kunder, og noen store»smiler Sundet fornøyd. «Leverer man et godt produkt – og er ryddig og ærlige - og kunne se kundene i øyne dagen derpå, så går det som regel godt».

Den første Hitachi maskinen kom cirka i 1990. De var en 88-modell, en EX200. Og etter det er det kommet flere oransje maskiner inn i parken. « Dere er i nærheten, det er en telefon så er dere på plassen. Så det er veldig ryddig. Så er maskinene veldig driftssikre da. De er det. Det har vært lite tull på disse. Det er jo Nils Arve som vi har med å gjøre på salg og han er veldig allright. Han stiller alltid opp og hjelper dersom det er noe. Det er liksom en trygghet for oss da» nikker Svein Åge.

Smidig korthekker

Maskinentreprenøren har flere maskiner enn ansatte, men likevel er det faste maskinførere på de store maskinene. Den nye ZX225USRLC-7 maskinen er det Ken Øyvind som er sjefen over. Maskinføreren gikk da fra en serie 5 til serie 7 og har merket stor forskjell på de to maskinene etter omtrent 1000 timer bak spakene på den nye maskinen: «Det har jo skjedd en del mellom de to seriene. Jeg er veldig fornøyd ja, og det har vært veldig lite tull med dem begge egentlig» nikker Ken Øyvind.

Dette er den tredje ZX225-maskinen i parken hos entreprenøren. I tillegg har de en 5- og en 8-tonner fra Nasta. Derfor lurer vi jo litt på hvorfor nettopp denne maskinmodellen er blitt så populær i Kvelde?: «Ja, si det. Hvorfor 225? Det er vel først og fremst fordi de er smidige og hendige. De er kjekke ved trange plasser, samtidig som man da har lang rekkevidde og god løftekapasitet. Så vi har vel funnet ut at dette er en grei størrelse – og så er den jo oransje ikke minst da» avslutter Sundet med et stort smil. 
Se video om kundeopplevelsen
Lurer du på hvorfor du burde velge anleggsmaskiner fra Nasta? Da vil vi anbefale deg å lese litt eller se filmene om hva våre kunder sier om våre produkter og deres opplevelse av å være kunde hos Nasta.