Rototilt
00:28 – Visuell kontroll
01:25 – Manuelle smørepunkter
03:03 – Klypekassett og ekstrautstyr
03:30 – Rutine avkopling rotortilt
04:12 – Hk-bryter til avkopling rotortilt
04:53 – Hk-bryter til avkopling utstyr
05:24 – Aktivisering hk-feste
06:05 – Kontroller utstyret
06:15 – Funksjoner på spak
07:33 – SKJERM – MENY
07:44 – Skuff
07:52 – Ristefunksjon
09:03 – Lagre posisjon/vinkel
09:55 – Hastighetsinnstilling
10:19 – Lysjustering
10:25 – Språk
10:32 – Informasjon
10:41 – Spakinnstillinger
10:57 – Feilmeldinger
11:28 – Førerinnstillinger
11:45 – Skiftenøkkel – avanserte innstillinger
Tilt og HK-feste
Rotortilt er svært populært her i Norge. Derimot er det svært sjeldent å se på maskiner ellers i Europa. Ofte er det slik at vi derfor her i landet må tilpasse maskinene til bruk av slikt utstyr. Tilpassningene varierer etter hvilken type jobb maskinen skal brukes til. På grunn av dette er det ikke alltid maskinen fungerer slik du som fører optimalt hadde forestilt deg. Heldigvis har vi i Nasta et stort serviceapparat som står klart til å hjelpe deg.
En god dialog med din lokale servicemekaniker er viktig for at du skal få mest mulig ut av din maskin til enhver tid. Pass på å nevn ting du ikke er fornøyd med i det du ringer din serviceleder eller mekaniker – slik at mekanikeren kan være mest mulig forberedt både mht oppdateringer og utstyr når han kommer på besøk. Dette kan i mange tilfeller spare deg for et ekstra servicebesøk og ekstra kostnader.
Husk at bruk av rotortilt tilsvarer omtrent prisen på service på maskinen. Dersom du ikke trenger tilt så kan det kanskje lønne seg rent økonomisk å ta den av. Feiljustering av tilt kan fordoble dieselforbruket ditt. Vær derfor obs på at maskinen din fungerer optimalt – slik at maskinen din bruker minimalt!