
Global e-service er Hitachi sin egen online, webbaserte applikasjon.
Bruker du allerede Global e-service? Da kan vi glede deg med at du nå også har tilgang til det nye systemet for maskinovervåkning fra Hitachi:
Hitachi har introdusert et nytt alt-i-ett flåtestyringssystem – CONNECT – som er utviklet for å gjøre hverdagen enklere for deg som maskineier. Systemet er en videreutvikling av Globel e-service.
CONNECT-systemet gir deg enkel tilgang til sanntidsdata på mine Hitachi maskiner, men kan også åpnes for andre maskinmerker. Dette betyr at du som kunde har et komplett tilpassede rapporteringsverktøy med fokus på viktige driftsdata. Du har også mulighet for smart geofencing og presis produktivitetssporing – alt enkelt tilgjengelig også fra nettbrett eller din smarttelefon.
Forhandlere og kunder vil kunne få tilgang til CONNECT ved å bruke en eksisterende Hitachi Global e-Service-konto (se hvordan du får tilgang under) . CONNECT er også integrert med Hitachis ConSite-serviceløsning, så hvis et varsel om et problem utløses via ConSite, vil det også vises på CONNECT-dashbordet. Dette lar alle i en organisasjon spore maskiner og raskt reagere på eventuelle problemer, noe som minimerer uplanlagt ståtid.
Tilpasset rapportering
CONNECT lar brukere opprette anlegg på prosjekt- og lokasjonsnivå, som kan tilpasses i henhold til dine egne mål. Driften av maskiner på hvert lokasjonsområde kan enkelt sammenlignes, noe som sikrer optimal utnyttelse og kostnadseffektiv læring. Data som tomgang, ståtid, drivstofforbruk, CO2- utslipp og systemgenererte varsler kan også deles og sammenlignes.
Organisering av data etter prosjekt, sted eller andre krav muliggjør overordnet driftsstyring og analyse gjennom lettforståelige grafer og tabeller. Fra kontoradministrasjon til personell på arbeidsplassen, alle vil kunne maksimere ytelsen til flåten sin ved hjelp av en smarttelefon eller et nettbrett. Dersom du ønsker å forbedre effektiviteten, administrere maskinparken mer effektivt eller forbedre ytelsen til dine maskiner – så er dette verktøyet for deg. Det er en brukervennlig plattform som er tilgjengelig på 24 språk og kan skreddersys til dine behov.
For mer informasjon, vennligst besøk:
https://www.hitachicm.com/eu/en/service/fleet-management/fleet-management-system-connect/
Slik oppretter du din bruker:
Send en mail til hans-petter.daehli@nasta.no. Med for-og etternavn, samt firmanavn.
Du får et brukernavn og passord av Nasta, og deretter kan du logge deg inn fra PC, mobil eller nettbrett. Under “min side” har du oversikt over all informasjon om samtlige maskiner i maskinparken. Informasjonen favner bl.a. operasjonsdata, vedlikeholds historikk og geografisk plassering.
Obs! Verktøyet er tilgjengelig på alle nye maskiner over syv tonn. Verktøyet er gratis for deg som Hitachieier.
Global e-service er som nevnt kostnadsfritt, og det er dessuten svært enkelt og brukervennlig. Fra den generelle maskinparkoversikten kan du se data på hver enkelt maskin; lokasjon, timeantall, gjenstående drivstoff, og dato for neste foreslåtte service på maskinen. På denne måten kan du som maskineier enklere finne maskiner, og effektivt planlegge forflytning. Mange ser det som en stor fordel å følge drivstofforbruk på hver enkelt maskin – totalt og for egendefinerte perioder.
For mini eller kompaktmaskiner tilbyr Hitachi – i samarbeid med ABAX løsninger som gjør at du også kan spore maskinene på tilnærmet samme måte.
Har du Bell dumpere i maskinparken tilbyr Bell Equipment et tilsvarende system, kalt Fleetm@tic. Systemet gjør at du enkelt kan kontrollere dumperparken og driftsdataene på en brukervennlig og effektiv måte. Les mer om systemet på Bell sine hjemmesider her.
Her kan du lese om:
Maskinovervåkning
Global e-service er
Hitachi sin egen online, webbaserte applikasjon.
Fleetm@tic er maskinovervåkningssystemet fra Bell Equipment.
Kontaktinformasjon:
Hans Petter Dæhli
Servicesjef
Tlf: 33132600
E-post:
hans-petter.daehli@nasta.no
