Sverger til Hitachi!
Smøla – er den nordligste kommunen i Møre og Romsdal. Området er et øyrike som består av store og små øyer ytterst i havgapet. Bjøringsøy Maskinstasjon baserer hele sin virksomhet rundt prosjekter på Smøla.
Per i dag har entreprenøren 8 faste ansatte og omsetter for cirka 15 millioner. Hele maskinparken består av oransje Hitachi maskiner – totalt 8 stykk. Denne høsten har flere av maskinene gått på et prosjekt på Vikan Havn, en av flere fiskerihavner i Smøla kommune. Som underentreprenør av en annen god Nasta kunde, SL Maskin, bygges det her industritomter og området er svært aktivt.
Vi møter Daniel Bjøringsøy, daglig leder for Bjøringsøy Maskinstasjon AS en sen høstdag. Smøla viser seg fra sitt beste og det er flere oransje maskiner i sving på området. Blant maskinene i maskinparken til Bjøringsøy Maskinstasjon er en Hitachi ZX140W-6 som det er Daniel som kjører denne dagen. Daniel har kjørt maskin selv i drøyt 20 år og startet firmaet sitt tilbake i 2010. Daniel kjørte da Hitachi hos sin tidligere arbeidsgiver og han var aldri i tvil om hvilket merke han ønsket å gå for da han startet eget firma tilbake i 2010
«Vi kjører Hitachi anleggsmaskiner – fordi vi sverger til Hitachi. Grunnen er første og fremst på grunn av totalkostnaden med maskinene. Det er lite ståtid og det er rett og slett lite tull med dem!» smiler Daniel.
Et stykke unna møter vi også Mariann Nuncic, som arbeider som maskinfører i firmaet. Denne dagen kjører hun 8-tonneren i firmaet og driver med fjell rensk i området. Hun fullroser både sjef og maskinpark; «Daniel er en veldig god sjef og maskinene liker jeg veldig godt! Dagene er veldig varierte – da jeg får kjøre alle maskinene. Jeg liker nok best de største – for da får jeg gjort litt mer arbeid rundt meg!». Hun roser også sjefen for å holde maskinparken så ny;
«Her er det ingenting som skrangler. Maskinene er komfortable, menyen er enkel – men også vedlikeholdet fungerer veldig godt!» stråler Mariann.
Daniel nikker samstemt; «vi har et svært godt forhold til Nasta. Vedlikehold og service fungerer svært godt. Man får et personlig forhold til servicemekanikeren – og for meg betyr dette veldig mye ved valg av maskin». Vi i Nasta takker for tilliten og gleder oss til videre samarbeid i årene fremover!